Velkommen til rottetottans lille verden.

Rottetottan er to små søte tamrotter ved navn Sneipen Ratatoille og Luna Lovegood. De kom til meg henholdsvis 5 og 6 måneder gamle, uten for mye håndtering i fortiden. Det var love at first sight!

Jeg vil også anbefale å ta en titt innom Norsk Tamrotteforening - NTF og deres forum dersom dere er interesserte i å ha rotter som kjæledyr.

Hilsen Marianne, Luna og Sneipen.

29. aug. 2007

Tvangskos

Nå har de hatt 4 dager til å bli kjent med buret og blitt vant til at jeg går mye frem og tilbake rundt dem. I går fikk jeg tips om at når de var så gamle og lite håndtert fra før, så måtte det hardere skyts til enn bare tilvenning til hånden og slikt. Det må tvangskoses! Så nå skal tottene på tvangskose-kur i noen uker, ca. en time hver dag under genseren i begynnelsen. Satser på at dette blir bra!

Også må jeg legge ut noen bilder mens jeg holder på å stelle i stand her.


Bilder

Først Luna


Så Sneipen


Se så trøtt :)

Ingen kommentarer: